W obliczu zbliżających się świąt, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) uruchomił kampanię informacyjną, aby edukować obywateli o ryzyku związanym z odroczonymi płatnościami. Coraz popularniejsza usługa „kup teraz, zapłać później” kusząco zachęca do zakupów bez wydawania pieniędzy od razu. Konsumenci, zwłaszcza młodzi, często nie zdają sobie sprawy z finansowych konsekwencji takiej formy płatności. Celem kampanii jest zwiększenie świadomości dotyczącej potencjalnych zagrożeń związanych z nadmiernym zadłużeniem.
W miarę rosnącej liczby sklepów oferujących możliwość odłożenia płatności, UOKiK przypomina, że takie zakupy należy traktować jak kredyt. Rzeczywiste koszty mogą znacznie wzrosnąć, jeżeli klient nie zdecyduje się na terminową spłatę. Prezes UOKiK, Tomasz Chróstny, podkreśla, że łatwo można wpaść w pułapkę finansową, zaciągając kolejne zobowiązania i nie kontrolując wydatków. W przypadku problemów ze spłatą mogą wystąpić poważne konsekwencje, jak obniżenie zdolności kredytowej lub zarejestrowanie w rejestrze dłużników.
Kampania „Sprawdź, czy Cię stać!” została uruchomiona w czasie intensywnych promocji, takich jak Black Friday i Cyber Monday, co jeszcze bardziej zwiększa ryzyko nieprzemyślanych zakupów. UOKiK zachęca wszystkie instytucje oraz sklepy do uczestnictwa w kampanii poprzez promowanie informacji o tej usłudze. W przygotowane materiały informacyjne, dostępne w różnych formatach, włączyło się już ponad 60 partnerów, a spoty można zobaczyć i usłyszeć w radiu, telewizji oraz internecie. Celem jest dotarcie do jak najszerszej grupy konsumentów, by ostrzec ich przed pułapką zadłużenia.
Źródło: Policja Dzierżoniów
Oceń: Kampania UOKiK: „Kup teraz, zapłać później? Sprawdź, czy Cię stać!”
Zobacz Także